Heb jij dit schooljaar je functioneringsgesprek al gehad?

Zo ja, waarover ging het gesprek? Over de school of over jou? Wat heeft dit gesprek jou gebracht?
Zo niet, wanneer was het de laatste keer? En zou je zo’n gesprek willen?

Of je nu leraar, coördinator, directeur of algemeen directeur bent, wij vinden dat iedereen een goed functioneringsgesprek verdient.

Een functioneringsgesprek staat voor tijd maken om eens te praten over hoe je  je voelt in je functie en werkomgeving, waarvoor je  gepassioneerd bent en wat je motiveert en ondersteunt om dit te realiseren of wat je juist tegenhoudt. Het staat ook voor het samen zoeken naar hoe de ondersteuning vanuit de school kan versterkt worden en hoe je jezelf kan versterken.

In onderwijs lukt het zelden om deze ambitie voor iedere medewerker waar te maken. Directies hebben onvoldoende tijd en te veel medewerkers die ze moeten opvolgen. En leerkrachten hebben soms onvoldoende vertrouwen om met de directie of inrichtende macht écht in gesprek te gaan over wat hen drijft en wat ze nodig hebben om het enthousiast vol te houden.

Daarom willen wij een aanvulling bieden op het jaarlijkse (?) functioneringsgesprek:

In onze workshops of leertrajecten neem je doelbewust afstand van het dagdagelijkse handelen om meer inzicht te krijgen in je eigen handelen én specifieke werkcontext. Dit doe je samen met andere onderwijsprofessionals, die ver genoeg van jouw praktijk staan om jouw blikveld mee te verruimen.

Je kan ook kiezen voor een individuele coaching om in een één-op-één gesprek met een professionele begeleider stil te staan bij jouw vragen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s